Klubbens båtar

UPPDATERING 29 oktober 2023

BÅTUPPTAGNING 2023

Nu är det dags för det populära eventet BÅTUPPTAGNING, 2023 års upplaga.
Alla ni som så flitigt använt klubbens båtar under 2023 är varmt välkomna, men även ni medlemmar som vill träffas och hjälpa till är välkomna!

Lördagen den 4 november 2023 kl 11:00 vid Roggans Marina.

Vi har fyra båtar i sjön som skall tas upp och vinterförvaras på Roggans marina.

PLATS: ROGGAN MARINA

TID: KL 11:00

DATUM; LÖRDAGEN DEN 4 NOVEMBER

Välkomna!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

VIKTIG BOKNINGSINFO!

för att komma till rätta med fortsatt missbruk av båtbokningen och användandet av utrustningen kommer nu tre viktiga förändringar som du som bokar MÅSTE ta del av!

1. Efter sedvanlig bokning SKALL du senast 30 min innan utsatt tid SMS:a till 0704010501 för att få din kod till båten du bokat. Denna kod får under INGA omständigheter spridas till någon annan förutom dig!
    Om du har en tidig morgontid (före 11:00) så skall du SMS:a kvällen innan senast 22:00.

2. Du SKALL fota både båtens låsning och placering före och efter användandet! Maila fotot till batbokning@sollentunaafk.se
  3. Du skall även fota tillbehörens placering samt ankarlåsning, Före och efter användandet. Maila fotot till batbokning@sollentunaafk.se

4. När du ansluter dig till båtbokningskonto hos SAFK, godkänner du villkoret att SAFK kan begära ersättning för förstörd utrustning som bedöms ha skadats/förstörts/tappats bort under tiden ni har haft båt eller/och utrustning.

Om detta inte sker kommer du att få ditt konto spärrat!

Först får du en varning därefter spärras kontot!

Vi får ha detta systemet tills ett säkrare alternativ hittas.

SAFK

Uppdaterad - 22 juli 2023

Nu är samtliga båtar uppe för bokning

båt 2 liten båt. endast en vuxen samt ungdom/barn ( saknar ankare).

båt 3 Normalstor plasteka

båt 4 Normastor plasteka

båt 5 Normalstor plasteka, med lucka i aktersätet.

Samtliga båtar och dess tillbehör skall åsas ordentligt.
samtliga befintliga ankare skall låsas i bottenhålet, INTE i öglan där ankar repet/kätting sitter fäst.

-------------------------------------------------------------

GÄLLANDE BÅTBOKNINGSKONTO 2023!

Alla medlemmar som ännu inte skickat in uppgifter för 2023 till batbokning@sollentunaafk.se för NYA uppgifter avseende säsongen 2023 har/kommer nu få sina konton spärrade för de gamla uppgifterna från 2022. I systemet ligger förra årets medlemsnummer.

Det som krävs är att ni PÅ NYTT skickar in följande uppgifter för 2023.

Tills ni har gjort detta kommer ni bli spärrade.

Martin/SAFK

/SAFK

..........................................................

Det finns enbart båtar att låna i Norrviken!

För att låna en båt i Norrviken bokar man online:

Genom att maila till batbokning@sollentunaafk.se märk e-posten med erat medlemsnummer.

De uppgifter som behövs är:

Namn

mobilnummer

medlemsnummer

epost

Det som krävs, då det är en medlemsansluten bokningssida, är att du som medlem e-postar in dina uppgifter, för att skapa ett konto på bokningssidan.

Då skapas ett användarkonto och ni får ett e-post tillbaka med inloggningsuppgifter

Få ett inlogg och logga in för att skapa ett eget lösen och därefter kan ni boka båt.

VIKTIGT ATT TA DEL AV REGLERNA INNAN NI BOKAR BÅT, överträdelse av regler kan leda till att ni inte får boka båtar. Det är varje enskild medlems ansvar att ta del av samtliga regler innan.

När ni fått kontot verifierat så bokar ni båt på följande sida:

Status på båtarna:

Det finns fyra båtar att boka i år.

Karta vart båtarna ligger finns längre ner på sidan.

-----------------------------------------------------------------------------

Regler

- Ta väl hand om båtarna och lämna dem som du själv vill finna dem.

- Lås fast ankare, åror och öskar samt båt noga.

- Låset i båt skall INTE hänga i vattnet och skal INTE fästas i båtens ögla utan i kättingkedjan.
- Ankare skall låsas i ankarets bottenhål, INTE där repet är fäst, utan i ankaret!
  OBS! båtarna även ska fästas i aktern.

- 15 år fyllda är lägsta ålder för att få använda båt utan sällskap av myndig person.

- Målsman ansvarar för 15-18 åring medlem som använder båten.

- Alla personer som lånar klubbens båtar ska ha flytväst.

- Alkohol och droger i båtarna får inte förekomma.

- Alla ska ha medlemskap i båten eller så ska en medlem i båten ha gästmedlemskap till personen som inte är medlem.

- Båtarna är bara till för att användas när man fiskar. Vi är en amatörfiskeklubb och båtarna är till för att fiska.

-Ersättning kan komma att krävas av dig som är registrerad på bokningskontot, om båt eller utrustning skadas/förstörs eller saknas och måste ersättas. Du godkänner detta villkor genom att skapa ett bokningskonto.

- Rapportera till batbokning@sollentunaafk.se om det saknas tillbehör för båtarna, om det uppstått skador på båtarna eller andra iaktagelser gällande båtarna som är av vikt.

Om det uppstår en akut situation gällande bokningarna så kan ni SMS:a till angivet mobilnummer som framgår av kontobekräftelse.

Om inte reglerna sköts kommer det inte bli några båtar att få låna i framtiden.

Bryter du mot någon av dessa regler kommer ditt båtbokningskonto att spärras efter att du först

erhållit en varning, vid grova överträdelse spärras kontot direkt!

Personer som inte har följt reglerna kan dessutom bli av med sitt medlemskap,
beroende på allvarligheten i överträdelse.

Klubben tar inte ansvar om något händer personer när de använder/ är runt klubbens båtar.

Båtarna finns vid Roggans Marina vid Rotsunda strand (nära badplatsen).

För Mer information om båtarna, hur man kommer dit, parkeringar m.m tryck på de lila pilarna på kartan.