Ungdoms sektionen

Sollentuna amatörfiskeklubb - Ungdomssektionen

Sollentuna amatörfiskeklubb är klubben för alla åldrar. Fiske är ett intresse som oftast väcks i barn och/eller ungdomsåren. Kanske var det en mamma/pappa eller någon farförälder som de första fiskeminnnet kommer ifrån och där som fiskeintresset tog sina första stapplande steg.

Ungdomsfiske!

Fiska med ungdomssektionen

Detta är ett initiativ från SAFK för att erbjuda ungdomar möjligheten att komma ut i naturen och fiska på bästa sätt tillsammans med någon som har erfarenhet och kunskap kring detta. Målgruppen för detta är ungdomar mellan 12-17 år, är man äldre eller yngre tveka inte på att höra av dig så försöker vi finna en lösning. Det spelar ingen roll om du är nybörjare och vill lära dig grunderna till fisket eller om du redan har ett brinnande fiskeintresse och vill utveckla dina kunskaper och färdigheter, alla är välkomna. Vi uppmanar dig som tar emot detta att läsa igenom dokumentet noga, detta dokument är riktat mot dig som vårdnadshavare och dig som vill testa på klubbens ungdomsfiske.

Regler för deltagande

För att få boka tid med en erfaren ungdomsledare på ungdoms sektionen så skall vissa krav vara uppfyllda.

• Du skall ha ett aktivt familjemedlemskap för att kunna använda dig av klubbens båtar även om du är i sällskap av ungdomsledare. Detta gäller även vid isfiske då båt inte används.
  • Du skall ha dina målsmäns muntliga och/ eller skriftliga godkännande att du får delta i ungdomsfiske på sjön med SAFK ungdomsledare.
  • Du skall ha egen säkerhetsutrustning i form av flytväst och kläder efter väder, på vinterfiske skall även isdubbar och ordentliga värmande kläder bäras.

Anmälan

För att anmäla ditt intresse till ungdomsfiske var god att skicka ett mail till ungdom@sollentunaafk.se.

Vi svarar så fort vi kan och därefter finner vi ett tillfälle som passar.

Hör av dig om du vill boka tid för ungdoms fiske med ungdomssektionen!

unsplash